Gigabyte X58-USB3 i częstotliwość pamięci

Autor: Muzzy <muzzyrider_at_gmail.com>
Data: Fri 07 Jan 2011 - 12:46:29 MET

Witam.
Mam płytę Gigabyte X58-USB3 i ram Kingston DDR3 PC3-17000 2133MHz
HyperX Blu XMP CL9 (4 identyczne kości po 2 GB). Ram jest wpięty
zgodnie z instrukcją, aby funkcjonowała 3-kanałowa obsługa pamięci.
Problem: bios wykrywa pamięć jako 1066 MHz, a próby ustawienia ręcznie
wyższego taktowania kończą się brakiem możliwości uruchomienia
komputera i koniecznością resetu CMOSu. Jak przekonać płytę, aby
poprawnie rozpoznawała częstotliwość pamięci? Sprawdzałem również
wpinając ram w sloty, w których działa obsługa 2-kanałowa, ale
sytuacja się nie zmienia. Szukałem rozwiązania na goglach i w archiwum
grupy, ale nic nie znalazłem. Z góry dzięki za pomoc!
Pozdrawiam!
Sławek