Re: wymiana dysku w laptopie - pozornie proste pytanie

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Wed 05 Jan 2011 - 16:05:30 MET

Dnia 2011-01-05, o godz. 14:49:56
" Poldek" <noczelny@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):

> Mam laptopa z przed paru lat z dyskiem 30 GB ATA (PATA lub jak to się
> nazywa - w każdym razie nie SATA). Zrozumiałe jest, że chcę wymienić
> na większy. Czy można to zrobić tak, żeby nie trzeba było nic
> instalować od nowa? Chcę przepisać zawartość starego dysku na
> partycję nowego 1:1 i na pozostałej części utworzyć dodatkową
> partycję. Zależałoby mi na tym, żeby przepisać na nowy dysk też
> partycję ukrytą, zawierającą to, co tam producent laptopa wrzucił.
>
> Dysponuję zewnętrznym dyskiem USB o dużej pojemności.
>
> Nie dysponuję zewnętrzną odbudową USB na dysk 2,5 PATA.

> [...]

Clonezilla http://clonezilla.org/

1.Ściągasz, wypalasz na płytce.
2. Podłączasz dysk na USB do laptopa.
3. Uruchamiasz laptop z wypalonego CD
4. Kopiujesz obraz dysku laptopa na dysk USB.
5. Wymieniasz dysk w laptopie na nowy
6. Ponownie podłączasz dysk USB do laptopa i odpalasz z CD
7. Odtwarzasz dysk z obrazu.
8. Uruchamiasz laptop z nowego dysku
9. Zakładasz pod systemem jaki tam masz nowa partycję
10. Jak sobie nie poradzisz to poproś kogoś bardziej doświadczonego.

Ważne - dotychczasowy dysk wymaż/oddaj/wyrzuć dopiero po sprawdzeniu że
z nowym laptop działa OK. W razie czego zawsze możesz wrócić do starego
dysku.

Zdrówko