Re: Drugi dysk w laptopie

Autor: Tomasz Jasiński <Belzebub_at_invalid.invalid>
Data: Mon 03 Jan 2011 - 20:40:08 MET

Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 03 Jan 2011 17:55:11 +0100
 doszła do mnie wiadomość <4d21ff71$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
 od Osadnik <osadnik.www@wp.pl> :
>Mam Lenovo G560, i chce go jakoś przyspieszyć, mam 4GB RAM ale to za
>mało. Dodanie większej ilości ramu to ~300zł (400zł zakup -100zł sprzedaż)
>Dlatego myslę o dodaniu drugiego szybkiego dysku kosztem napędu
>optycznego - ale nie wiem czy mogę (zasilanie, kompatybilność, złącze),
>na którym wyląduje pagefile.sys i wszelakie cache.
>
>Swoją droga jak widzicie samo przyśpieszanie laptopa dysk z pagefile czy
>8GB ram? używanie do rzeczy pamięciożernych ale o małej dynamice (czyli
>dużo siedzi w ramie a dostęp jest sporadycznie, np pliki graficzne lub
>grafika wektorowa).

Tomshardware zrobił benchmarki dla różnych konfiguracji ramu:
http://www.tomshardware.com/reviews/ram-memory-upgrade,2778-5.html
Natomiast co do dysku, dysk systemowy powinien być bardzo szybki(np
Momentus XT czy jakiś SSD), przewalanie swapa na inny dysk da niezbyt
wiele, w dodatku skróci się czas pracy na bateriach.