Re: Jaka mala plazma?

Autor: Chopin <marcingraj_at_pocztaonet.pl>
Data: Mon 03 Jan 2011 - 15:05:25 MET

W dniu 2011-01-02 20:42, akanid pisze:

> jasne. IMHO w takich przypadkach źle zorganizowany pokój jest. Chyba że
> ktoś tak lubi...

> mniej wiecej coś takiego mam na myśli... ostatnio jak byłem na sylwestra
> u znajomych to zauważyłem, że obraz coś nie teges i że obcięty po bokach
> jest. chwila sprawdzenia... hmmm TV ustawiony w trybie sklepowym... ba
> mało tego dekoder TV ustawiony na 576i w trybie 4:3. Chłopak zbierał
> szczęke z ziemi, że ma taki telewizor jak mu przestawiłem jak ma być
> wszystko. najlepsze jest to że kupił TV za 7000zł (jeden z pierwszych
> [...]
W przypadku obrazu SD wszystko zależy jak tuner przetwarza ten sygnał
wyświetlając go na wyższej rozdzielczości.
Zauważyłem np., że tuner w moim TV lepiej skaluje obraz SD niż Tuner
kablówki połączony z tymże TV po HDMI.

Za jednym z forów:
1. Im ekran o danej rozdzielczości jest mniejszy, tym mniejsza jest
odległość z jakiej powinno się go oglądać. Jeśli telewizory o tej samej
rozdzielczości, ale o różnych wymiarach, będziesz oglądał z odległości
do jakich zostały zaprojektowane, to ostrość z jaką wyświetlają obraz
będzie taka sama.

2. Im większa rozdzielczość ekranu (przy tej samej wielkości
pojedynczego piksela tego ekranu), tym lepiej powinien wyglądać obraz SD
przeskalowany do tego ekranu. Czyli obraz SD przeskalowany do 1920x1080
powinien wyglądać lepiej, niż przeskalowany z SD do 1280x720.

--
Pozdrawiam,
Chopin