Re: 500W

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Thu 23 Dec 2010 - 23:34:43 MET

W dniu 2010-12-23 22:03, Mateusz pisze:
> Czy wymiana zasilaczy na "lepsze" ma sens w kontekscie oszczedzania
> energii? Ostatnio odkrylem, ze moje 2 PC ciagna ok. 500W pradu non stop,
> w tym jeden 75% czasu jest w IDLE a drugi 30% czasu w IDLE.
Ale to PC czy PC + peryferia? Bo jeden monitor może ciągnąć 22W podczas
pełnej pracy, a drugi 15W w idle i 150W podczas świecenia...
Może ustaw jakieś wygaszanie ekranu w sensownym czasie?

> Kazdy ma 3 dyski HDD, dzialajace non stop. 24/24.
Jeden dysk to jakieś 2-3W, nie przejmowałbym się nimi zbytnio, 500W nie
one robią... Poza tym "działające non-stop" tzn cały czas coś robią, czy
tylko się kręcą? Może by im ustawić usypianie np po 3-5h?

> Jeden CPI to c2d drugi
> to Athlon jakiÅ› 6000+. W pierwszym Ati 3650 passywna w drugim onboard
> ati 3200.
Czyli obie grafiki w miarę energooszczędne...

> Zasilacze - ovbecnie nei pamietam, w któryms jest Amarox, co w
> drugim - Moze Corsair. Obydwa raczej w granicach 450W
> Może doradzicie, co wymienic, żeby ograniczyć zuzycie energii?
Zasilacze wiewają różną sprawność, chcesz wymieniać to szukaj
najsłabszego dostępnego (200W spokojnie starczy na twój sprzęt) z
certyfikatami 80+ itp (sprawność >80%, ale to jest podawane dla
nominalnego obciążenia lub 70% obciążenia, a nie obciążenia 80W
zasilacza o mocy maksymalnej 500W, bo wtedy jest gorzej)

> Moze AMD z 65W na 45W?
Może, ale czy cała platforma jest energooszczędna?

Sprawdz czy masz włączone w biosie enhanced speedstep (dla c2d) lub
cool&quiet (dla amd), czy masz w systemie operacyjnym odpowiednio
ustawione zarzÄ…dzanie energiÄ… (dla windowsa - wbrew nazwie - "minimalne
zarządzanie energią" dopiero pozwala prawidłowo zwalniać procesorowi w
idle).