WD5000BEVT

Autor: quasi <spam_at_spama.spamem.pogania>
Data: Wed 08 Dec 2010 - 20:07:07 MET

Witam,
Jakieś dwa miesiące temu wsadziłem taki dysk do laptopa. Na wielu
stronach piszą, że jest on bardzo cichy, natomiast po tym okresie
użytkowania mogę stwierdzić, że jest on o wiele głośniejszy od dysku
jaki był oryginalnie wsadzony (jakiś Hitachi 120GB sata 5400rpm).

Dysk pracuje głośniej, ponadto jego praca jest nierównomierna - jakby co
chwile przyspieszał i zwalniał. Czasem także zdarza się, że w ogóle się
nie kręci (co akurat mi się podoba), niestety po chwili znowu się rozkręca.

Wsadziłem zworkę która włącza reduced power spinup (dysk podobno wolniej
startuje, co powoduje że w czasie rozruchu bierze mniejszy prąd - ważne
przy pracy w obudowie usb) ale to chyba nie to, bo dysk pracuje tak samo
jak dotÄ…d.

Czy ten model tak ma czy jest to kwestia zmiany ustawień dysku hdparmem?
Drugie pytanie to czy dysk te ustawienia zapamięta? (W Linuksie mam
hdparma dopisanego do skryptów startowych, natomiast w Windowsie to nie
wiem jak to jest?)

Pozdrawiam,