Odp: Zasilanie plyty ATX

Autor: m4rkiz <aa_at_bb.cpl>
Data: Sat 27 Nov 2010 - 20:40:28 MET

?Użytkownik "pyton" <pyt@on.no> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:icrkah$9sc$1@usenet.news.interia.pl...
> Znajomej padł komputer, podejrzewając zasilacz zabrałem swój i pojechałem na
> miejsce.
> Jednak tutaj nastąpiło zdziwienie, płyta główna w jej komputerze ma aż 24-pinowe
> złącze zasilania i jest potrzebna taka wtyczka
> http://img.tomshardware.com/us/2005/02/28/strong_showing/sharkoon_atx_connector.jpg
> a mój zasilacz ma tylko 20.
> Myślałem że standard ATX jest tylko jeden. Podłączyłem to co miałem i komputer
> oczywiście nie wstał. Teraz nie wiem czy padł na dobre i poszła płyta główna,
> [...]

http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/connectors.html

o ile dobrze podlaczyles (i podlaczyles zlacze nazywane potocznie p4 - o ile
bylo na plycie - to wstac powinien jezeli plyta i rzeczy w nia wsadzone byla ok)

duzo zalezy jaki zasilacz miala znajoma, jezeli jakis noname to szansa ze
padlo wszystko jest znacznie wieksza niz w przypadku czegos solidnego