Re: Nieudane flashowanie BIOSu

Autor: OMSON <omson_at_o2.pl>
Data: Wed 24 Nov 2010 - 16:02:53 MET

On 24 Lis, 12:06, Dominik & Co
<dominik.alaszewskinagma...@com.invalid> wrote:

> Sprawdzałeś tę procedurę?http://forums.mydigitallife.info/threads/13605-About-Dell-BIOS-recovery

Tak ale nie wiem jak uzyskać plik .hdr wg tej solucji:

1. Download BIOS file from Dell: http://ftp.dell.com/bios;
2. Extract HDR file from EXE: xxxxxx.exe -writehdrfile, a file
xxxxxx.hdr will be there;
3. Copy xxxxxx.hdr to a formatted floppy disk or U disk (U disk is not
fit for D410 / D610);
4. Rename xxxxxx.hdr to the right file name according to below list;
4. Unplug AC adapter and battery from the bricked laptop;
5. Plug USB-Floppy with the disk prepared;
6. Holding press "END" on the keyboard, plug AC Adapter;
7. Then you will find that the battery light is on with red;
8. Release "END", you will find the power light is on and laptop power
up;
9. Keep waiting... USB-Floppy will start to work. A continuous reading
instead of a short seek action. Keep waiting...
10. Finally, the lapop shutdown or restart.
That is all, power on again, you will find it is working properly.

Próbowałem zmienić format BIOSu z .rom na .bin (za pomocą polecania
clbin41 file.rom file.bin /r) - udało się, ale i tak nie "łyka". Widać
MUSI być jednak hdr.
Może po kolei. Po wypakowaniu archiwum z BIOSem A02 od Della dla
INSPIRON mini 1018, mamy 5 plików:

- KENTA02.EXE,
- WIN_KENTA02.EXE,
- pim10a02.rom
- pim10rel.txt
- Version.txt

Próbuje z konsoli takiego polecenia: KENTA02.EXE -writehdrfile, oraz
KENTA02.EXE pim10a02.rom -writehdrfile pim10a02.hdr - niestety bez
rezultatu.
Nie wiem czy nie rozumiem przełączników, szyku poleceń czy w ogóle źle
się do tego zabieram?
Orientujesz się może co trzeba zrobić?

Pzdr, OMSON

P.S. Metoda awaryjnego odzyskiwania BIOSu z wyjęciem baterii i
włączeniu zasilania z wciśniętym uprzednio klawiszem "End" działa -
netbook próbuje odczytywać podłączonego pendrive'a lub Floppy USB.