Re: Zestaw ok 5000pln, bez monitora

Autor: <pablotta_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Wed 24 Nov 2010 - 02:33:52 MET

Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał(a):

> Do jakich zastosowań głównie? Gry? W jakiej rozdzielczości masz zamiar grać?

Komp ma byc przede wszystkim b. wydajnym wolem roboczym, ktory poradzi sobie z
kodowaniem filmow, obrobka zdjec i grafik na potrzeby www oraz wieloma
otwartymi aplikacjami na raz (outlook, word, excel, one note, visio,
photoshop, dreamweaver, firefox + chrome + ie kazdy z kilkunastoma otwartymi
zakladkami). Na pewno wiec ilosc pamieci RAM jest wazna, 6GB minimum (jesli
platforma i7 z triple channel) albo 8GB. Gry: nie bede mial na nie b. duzo
czasu ale lubie je i chce, aby moj sprzet w rodzielczosci full hd (moj
podstawowy monitor to 1920x1080) radzil sobie z nimi bez zadnych problemow.
Widze na Allegro interesujace zestawy z i7 i przyzwoitymi kartami (5780 albo
GTX480) w granicach 5k ale wiem tez, ze wielu specjalistow od skladania kompow
niespecjalnie ceni takie zestawy (mowiac bardzo oglednie). Za wszelkie
sugestie dotyczace zwlaszcza plyty glownej, procesora + chlodzenia, zasilacza
i obudowy (na ile sie orientuje podstawowych warunkow stabilnosci PCta) bede
wdzieczny. Mocno zastanwiam sie nad platforma AM3 i Phenomem 1090 (6 rdzeni),
ktory pomimo, ze mocno ustepuje wydajnoscia 6-rdzeniowemu i7 to cenowo jest
bardzo interesujaca alternatywa.

Pozdr
Pablotta