Re: Co kupic? Plyty gl. z chipsetami G41, G41, G43, G45, P43 itd.

Autor: WiesłaW <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Tue 23 Nov 2010 - 21:13:59 MET

Dnia 20-11-2010 o 22:08 df napisał na pl.comp.pecet:

> Dlaczego plyty ASUSa na chipsecie G41 sa na pamiec DDR3, a plyty na G43
> i G45
> na DDR2 - wydawalo mi sie, ze powinno byc raczej odwrotnie.

Wszystkie wymienione chipsety posiadają kontrolery pamięci DDR2 i DDR3.
Tylko od producenta płyty zależy - który wykorzysta.

> [...]
> o ile tylko dostarczy ostrego i bardzo dobrego obrazu 2D (na jeszcze pod
> duzy monitor CRT, ale ma byc mozliwosc podlaczenia monitora LCD).
> Dobrze by bylo, zeby sie dobrze na niej dalo podkrecac,Czym wiecej
> roznych wejsc / wyjsc i zlaczy tez tym lepiej, ale to tez nie
> jest jakis wielki priorytet.
> Wydawalo sie, ze najtansza plyta ASUSa na G43 P5QL-CM moglaby byc,
> chociaz ma
> troche malo roznych wejsc/wyjsc, ale dziwne, ze ona jest na DDR2, a nie
> DDR3
> (i tylko 2 szyny na pamiec, ale to jeszcze ujdzie).

Uwierz mi, z Twoimi wymaganiami trudno polemizować. Można z tego
wywnioskować, że sam nie wiesz czego chcesz.

> A w ogole czy ten chipset G43 i inne jemu podobne sa w stanie obsluzyc
> pamieci dual channel o roznej wielkosci (tzn. jedna 1 GB i druga 2 GB,

Nie wiem, czy zauważyłeś, ale pamięci do "Duala" sprzedaje się parami i
są jednakowe. Niewiele jednak stracisz wkładając 3GB.

> Czy roznice pomiedzy G43 i G45, a G41 oraz P43 i P45 sa w praktyce na
> tyle
> istotne, zeby warto bylo doplacac za G43 i G45 z pamiecia DDR2, czy tez
> jednak warto kupic tansze plyty na chipsecie G41 obslugujace pamiec DDR3?

Zależy, co dla kogo jest istotne. G41 np posiada PCI Express 1.0. Więcej
różnic tutaj:
http://www.intel.com/Assets/PDF/datasheet/319970.pdf

> A moze skoncentrowac sie na innych plytach niz ASUS? Ktore jeszcze sa w
> miare
> solidne i niezawodne?

Wszystkie są zawodne, szczególnie tanie! To samo tyczy obudów, zasilaczy,
i innych podzespołów. Jeżeli dokładniej nie sprecyzujesz wymagań, możesz
mieć problem, że Ci ktoś odpowie. Mam wrażenie, że wymagasz cudów za
grosze.

--
WiesłaW
Opera Mail