Odp: AMD czy Intel - co kupic? A takze jakie obudowy i zasilacze?

Autor: m4rkiz <aa_at_bb.cpl>
Data: Tue 23 Nov 2010 - 00:33:22 MET

?Użytkownik " df" <dragonfruit1@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:icbfug$d7t$1@inews.gazeta.pl...
> Powiedzmy, ze niezawodna plyta glowna + CPU + pamiec + stabilna obudowa +
> niezawodny i cichy zasilacz + cichy wentylator z radiatorem na CPU + ew.
> karta graficzna (jesli nie bedzie zintegrowanej, najwazniejsze, zeby karta
> graficzna dawala dobry, ostry obraz 2D i zeby tez filmy sie dalo na tym
> ogladac), reszta chyba bedzie ze starych czesci, ma kosztowac ok. 1100 zl.
>
> Generalnie powinno byc tanio, nawet dosc znacznie (inaczej bym sie
> koncentrowal na Core i), ale jesli jakis podzespol bedzie z jakiegos powodu
> bardzo atrakcyjny w porownaniu z konkurencja, to mozna bedzie budzet
> [...]

nieco ponad limit, ale ostatnio skladalem trzy podobne zestawy
i mysle ze zdecydowanie warto

i3-540, Corsair XMS3 -4GB 1600MHz, GA-H55M-UD2H, CORSAIR CX 430W

1161 pln wg allegro

buda wg uznania, ja skladam tylko porzadnych ale uzywanych budach
znalezionych na jedynym slusznym serwisie aukcyjnym, wychodzi
taniej a na bude i tak sie nikt nie patrzy po pierwszych 15 minutach

procesor bez zadnych problemow (ew. ac freezer z allegro za 40 pln zeby
chlodniej i ciszej bylo) kreci sie na 3,6 GHz (grafika na 950 Mhz)
kwestia dwoch zmian w biosie

wydajnoscia dorownuje spokojnie mojemu q6600, przy czym ten komp z
i3 w idle pobiera ok. 50W! (do 90W pod pelnym obciazeniem cpu i
gpu - wtedy z ac freezerem 7 nie przekracza 65 stopni w budzie
nie wentylowanej inaczej niz przez zasilacz)

http://www.anandtech.com/bench/Product/143?vs=53

ogolnie bylem pod wrazeniem (a wez pod uwage ze i3 z linku to 3.06
czyli przed OC ktore daje ci od 15 do 30 procent extra)
a i pewnie drugie tyle OC dalo by sie jeszcze z niego wyciagnac
gdyby nad tym troche posiedziec - przy czym na i3 wystarcza cooler
za 40 pln a do podkrecania q6600 trzeba na start miec jakies
CNPS10X za 150pln a drugie tyle dolozysz kazdego roku w rachunku
za prad

grafika zupelnie wystarczajaca do wszystkiego poza graniem,
plyta ma d-sub, dvi, hdmi i display port, jakosc obrazu na kazdym
zlaczu bardzo dobra jak na moje oko i monitor (hp lp2475w)

zmieniajac te pamieci z 1600 na 1333 traci sie sporo na wydajnosci gpu,
warto tez odpalic gpuz i rzucic okiem w memory bandwidth zamieniajac
sloty ram - u mnie dopiero zmiana z pary 1+3 na 2+4 powodowala
faktyczne wlaczenie dual channel mimo iz plyta twierdzila ze jest
wlaczony w obu przypadkach - pewnie kwestia biosu

nie wiem jak obecnie wyglada oferta amd, zwlaszcza w kontekscie
odblokowywania dodatkowych rdzeni, ale mysle ze w intelu juz zupelnie
nie ma sensu pchac sie w fabrycznie nowy sprzet na s775, tylko i wylacznie
w uzywane zestawy i podzespoly, nowe ddr2 jest juz drozsze niz ddr3

> A czy ktos wie jakie podzespoly (plyta glowna, zasilacz) siedza w najtanszym
> desktopie Della? Moze zamiast samemu skladac, taniej wyjdzie kupic Della?

obawiam sie ze nijak markowy komputer nie bedzie tanszy niz skladak
o zblizonych parametrach, a dodatkowo w przypadku plombowanej budy
dochodza problemy z rozbudowa czy zmianami w trakcie gwarancji
(dolozenie wlasnego dysku, odkurzanie...)