Re: stary bios/płyta i widocznośc dużego dysku SATA

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Wed 17 Nov 2010 - 16:59:39 MET

"nolina" napisał:

> Podpoiłem dysk SATA 250GB i bios go widzi bez problemu.
>Czy istnieje szansa że dysk 500GB może nie widzieć?

Tę pięćsetkę musisz podpoić podwójną dawką ;->
A na poważnie, to jeśli BIOS prawidłowo wykrył dysk 250 GB to znaczy, że
"umie" adresowanie 48-bitowe, zatem obsłuży i 500 GB. Co dla systemu
operacyjnego i tak nie ma żadnego znaczenia. Ewentualne problemy może
sprawiać nie jego pojemność, a tryb pracy. Niektóre płyty nie obsłużą dysku
SATA w trybie 3 Gb/s, trzeba wówczas przestawić dysk w tryb 1,5 Gb/s. Ta
dwieściepięćdziesiątka w jakim trybie poszła? Bo ze specyfikacji tego
Asrocka wynika, iż obsługuje "2 x SeialATA 1.5Gb/s". Więc tu mogą być
kłopoty, o ile dysk nie ma stosownej zworki.

JoteR