Re: Laptop 24h/dobe

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Tue 16 Nov 2010 - 10:17:25 MET

Dnia 2010-11-16, o godz. 09:38:57
TM <trele.molere@op.pl> napisał(a):

> Witam
>
> Przejrzalem archiwum grupy i nie znalazlem podobnego watku. Pytanie
> brzmi: czy ktos uzywa laptopa jako serwer plikow, www, poczty, itp.?
> Mam laptopa IBM T30 (1.8GHz, 512ram), ktory obecnie lezy i nic nie
> robi. Pomyslalem sobie, ze postawie na nim debiana i zrobie z niego
> serwerek. Docelowo laptop bedzie zamkniety w szafce pod tv (brak
> tylnej scianki + 3cm odleglosci od sciany). Idealnie by bylo gdyby
> rowniez sam przechodzil w tryb uspienia i w razie requestu z routera
> (router przekierowuje np. WWW na laptopa) sam sie wybudzil. Usypianie
> [...]

Mój Asus 1000H w którym pękła matryca po zrzuceniu przez dzieciaka ze
stołu ma uptime 108 dni ;-) Stoi z otwartą pokrywą tylko po 2
minutach braku aktywności na konsoli wygasza mu ekran. Robi za
zastępczy serwer WWW/poczta/różne niewielkie usługi czyli tak jak
chcesz Ty. Nie kombinowałem z usypianiem i budzeniem - dla mnie to bez
sensu w serwerze który z zasady ma zapewniać obsługę usług stale. Serwer
ma odpowiedzieć na request natychmiast a nie za
kilka/kilkanaście/kilkadziesiąt sekund gdy podniesie się z uśpienia
więc WOL dla mnie a takim przypadku to pomysł cokolwiek dziwaczny.

Zdrówko