Re: 9500 GT się przegrzewa

Autor: maX <averwywalto_at_interia.pl>
Data: Mon 15 Nov 2010 - 20:36:43 MET

Użytkownik "Maciek Murańczyk" <maciek990@wp.pl> napisał w wiadomości
news:1l7h46lcf9q47$.kakte0w04859.dlg@40tude.net...
> Kupiłem GF 9500 GT z pasywnym chłodzeniem, Gainwarda. Chciałem mieć cicho
> mam za swoje. Duży radiator 85x80cm, ale nic to nie daje chyba, bo i tak
> radiator jest skierowany w dół, więc całe ciepło 'wraca' na GPU.
> Temperatura minimum 70 stopni, w grach 80-88 stopni, a nie gram w jakieś
> najnowsze gry, call of duty, te pierwsze, to max. :) Niestety co jakiś
> czas, zwłaszcza pod obciążeniem, system traci stabilność - jakieś
> komunikaty 0xc000012d, 'failed to allocate video memory' itd. Obawiam się,
> że to przez przegrzewanie się.

Skręć częstotliwość rdzenia i shaderów o połowę i sprawdź czy karta chodzi
stabilnie. Jeśli tak, to kolejno zwiększaj taktowania. Być może okaże się że
karta stabilizuje się już przy zegarach niższych o 10-15 % od nominalnych,
więc kosztem lekkiegu underclockingu odzyskasz stabilność. Sam chip GF9500
ma temperaturę dopuszczalną 105 stopni, więc to PCB lub pamięci wysiadają.