9500 GT się przegrzewa

Autor: Maciek Murańczyk <maciek990_at_wp.pl>
Data: Sat 13 Nov 2010 - 18:52:53 MET

Kupiłem GF 9500 GT z pasywnym chłodzeniem, Gainwarda. Chciałem mieć cicho i
mam za swoje. Duży radiator 85x80cm, ale nic to nie daje chyba, bo i tak
radiator jest skierowany w dół, więc całe ciepło 'wraca' na GPU.
Temperatura minimum 70 stopni, w grach 80-88 stopni, a nie gram w jakieś
najnowsze gry, call of duty, te pierwsze, to max. :) Niestety co jakiś
czas, zwłaszcza pod obciążeniem, system traci stabilność - jakieś
komunikaty 0xc000012d, 'failed to allocate video memory' itd. Obawiam się,
że to przez przegrzewanie się.

Teraz mam dwie opcje:
1. kupić wentylator na radiator karty
2. sprzedać kartę i kupić inną z wiatrakiem. Ale jaką? Nie gram w jakieś
najnowsze gry, nie potrzebuję dużo lepszej wydajności, ale jak już
zmieniać, to na coś szybszego. Nie chcę pakować w to wiele kasy, nowa karta
góra do 300 zł.

Co wybrać i jeśli opcję 2, to jaką kartę? 9600? GT240?