Router

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Mon 15 Nov 2010 - 00:14:38 MET

Witam

Przeprowadzka na nowe miejsce już prawie zakończona, łącze podpięte. Biorąc
pod uwagę, że najprawdopodobniej na nowym miejscu dalej często będzie się
zdarzało korzystać z dwóch komputerów (czasami więcej) planowałem sobie
postawić jednego starego kompa, który będzie udostępniał serwer poczty,
newsów i FTPa (tak - mam takie potrzeby). Okazało się jednak, że skubaniec
po pierwsze za głośno działa, a po drugie - ze mnie zerowy linuksowiec,
wobec czego na razie ta opcja raczej pójdzie w odstawkę.

W takim razie rozglądam się za routerem, który:
- ma dość szerokie opcje konfiguracyjne - przede wszystkim wygodne
definiowanie przekierowywania połączeń na określonych zakresach portów na
określone adresy IP wewnątrz sieci
- serwer DHCP, w którym poprzydzielam sobie adresy IP po MAC adresach kart
sieciowych - w sensie wyboru, że ten konkretny MAC dostaje wybrany przeze
mnie IP, reszta bądź blokowana, bądź z wybranego przeze mnie zakresu
- bezproblemowa współpraca z Windows XP / Vista / 7 - u mnie jeden komputer
będzie pracował 24/7/365 i to raczej będzie maszyna z Windows
- access point 802.11b/g/n z autoryzacją WPA2 - miło, gdyby był
- ilość portów RJ45 - wystarczą dwie sztuki (jedno do wpięcia modemu
kablowego z UPC, drugie - do switcha) - i tak sygnał z niego będzie
wpuszczony w gigabitowego switcha

Coś konkretnego możecie polecić?

[ Chase: How would you feel if I interfered in your personal life?         ]
[ House: I'd hate it - that's why I cleverly have no personal life.        ]
[                                               ("House M.D. 1x13 Cursed") ]