niski pobor mocy wsrod staroci

Autor: Marx <Marx_at_nospam.com>
Data: Fri 12 Nov 2010 - 13:13:14 MET

Witam
Planuje złożyć/kupić sobie jakiegoś peceta, który ma działać 24h/dobę. W
związku z tym powinien być:
-tani (a więc jakieś poleasingowce pewnie)
-oszczędny (najlepiej aby sam zwalniał procesor jak nie jest obciążony)
-cichy
-nieduży

Aktualnie mam HP Vectra VL400 z P3 800MHz, ale to staruszek - ma USB
1.1, złącze tylko ATA. Jest jednak cichy no i nie pobiera za duzo pradu
(TDP tego procesora to 20W). Ma tez 3 złącza PCI.

Tak wyglÄ…da ta Vectra: http://forums.majorgeeks.com/showthread.php?t=87511
Rozmiarem mi pasuje.

W związku z tym nasuwa mi się pomysł aby zakupić kolejny "firmowy"
komputer tego typu. Chciałbym aby miał DDR2, USB 2.0, SATA, niski pobór
mocy, 3 gniazda PCI (na PCI Express raczej nie liczę) i był stosunkowo
cichy. Super wydajności nie potrzebuję.
Na allegro jest sporo komputerów z P4, ale to są pożeracze energii (no i
stara podstawka S-478), a te z jądrem Core2Duo są już za drogie.

Z tabeli
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_CPU_power_dissipation
wynika że mały pobór mocy ma np. celeron 420 lub podobny i kosztuje
grosze. Podstawka 775 jest bardzo uniwersalna, można w razie czego
włożyć coś nowocześniejszego.

Myślę więc nad czymś takim, ale może macie lepszy pomysł:
http://allegro.pl/pc-fujitsu-siemens-n600-p4-2-4-1gb-40gb-dvd-xpp-i1304846591.html

Może np coś z AMD?

Marx