Re: Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?

Autor: Marek <brak_at_email.com>
Data: Thu 11 Nov 2010 - 22:32:29 MET

W dniu 2010-11-11 22:20, rex pisze:

> Kolego, przecież napisałem w poście rozpoczynającym ten wątek, że mój
> komputer zużywa w trakcie pracy 70-100 W. Zmierzyłem to dokładnym
> miernikiem, który umożliwia pomiar mocy pobieranej z sieci przez
> dowolne urządzenie podłączone do sieci elektrycznej. Mój pecet pobiera
> 70 W gdy nic nie robie lub w trakcie prac biurowych. Max. 100 W w
> trakcie większego obciążenia: wypalanie płyty, defragmentacja dysku,
> otwieranie aplikacji, przetwarzanie danych itp.

Ale nie napisałeś co znaczy "praca". Czy w jej trakcie obciążasz CPU i
GPU w 100%? Wtedy ma sens mierzenie mocy a nie podczas startu czy prac
biurowych. Czytam więc uważnie i staram się wykryć ułomności po to abyś
się z czymś nie wpakował.

Cytuję:
"Moc, którą mój komputer potrzebuje to 70-100W, w
trakcie uruchamiania do 120W. Sprawdzone, zmierzone."

Niczego tu nie ma o w/w warunkach.

> Zgoda, ale na pewno jest droższy od słabego/mniejszego. Po co mam
> kupować mocny (=drogi) zasilacz skoro do mojego zestawu
> "słaby" (300-350 W) w zupełności wystarczy i to licząc z dużym
> nadmiarem.

Cytuję siebie teraz:
"Mocny zasilacz nie jest wcale głośnym :-) NIE NAMAWIAM do mocnego tylko
stwierdzam fakt."

Chyba przemęczony jesteś :-)
Kup odpowiedniej mocy i tak jak sugerowałem: Be Quiet.