Re: Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?

Autor: Marek <brak_at_email.com>
Data: Thu 11 Nov 2010 - 20:43:12 MET

W dniu 2010-11-11 00:23, rex pisze:
> Uważasz, że 300-350W to jest za mało dla komputera, który w porywach
> (przy starcie systemu) pobiera z sieci tylko 120W?
> Jest to przecież duży nadmiar.

Raczej wyczulam a nie uważam. Jeśli mierzyłeś moc przy starcie jako
wyznacznik tego co komputer pobiera to jest to słaby test. Zapuść
program, który maksymalnie obciąży CPU i kartę graficzną. Na karcie
wzrost mocy może sięgać np. 50% względem tego co osiąga "nic nie
robiąc". CPU w nowszych wersjach też mają mechanizmy w sobie, które
podobnie się zachowują - oszczędzanie energii.

> Nie, nie to miałem na myśli. Chodzi mi o cichą pracę i stabilność/
> bezawaryjność.

Mocny zasilacz nie jest wcale głośnym :-) Nie namawiam do mocnego tylko
stwierdzam fakt. Ja mam właśnie wspomniany 700W zasilacz napędzający
Intela i7 i stosunkowo mocną kartę graficzną - w zasadzie bezgłośnie
cały sprzęt pracuje. Mam na tym punkcie świra ponoć :-)