Re: Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?

Autor: rex <rexfull_at_o2.pl>
Data: Thu 11 Nov 2010 - 14:35:08 MET

> Wi ksza moc zasilacza -> wi ksze radiatory na tranzystorach mocy -> im
> wi ksze radiatory tym wentylator je ch odz cy mo e wolniej si kr ci ,
> eby zapewni odpowiednie ch odzenie -> cichsza praca.

>Wi ksze radiatory s po to aby
> mog y odprowadzi wi ksz moc i do tego jest dopasowany wentylator.

Pe³na zgoda.

Im mocniejszy zasilacz tym wiêksze posiada radiatory.
Wiêksze radiatory s± w stanie odprowadziæ wiêksz± ilo¶æ ciep³a.
A im wiêcej ciep³a radiatory odprowadzaj± same z siebie - tzn. bez
pomocy wentylatora, tym wentylator je ch³odz±cy mo¿e wolniej siê
krêciæ i tym samym ciszej pracowaæ.

We¼my konkretne warto¶ci.
Moc jak± mój komputer pobiera z sieci gdy nic nie robi to 70 W.
Zasilacz o mocy 150 W posiada mniejsze radiatory od zasilacza 300 W i
¿eby odprowadziæ dan± ilo¶æ ciep³a (70 W), wentylator który je ch³odzi
szybciej musi siê krêciæ w porównaniu z wentylatorem ch³odz±cym
wiêksze radiatory zainstalowane w zasilaczu o mocy 300 W.
Nie wspomnê ju¿ o tym, ¿e ma³y zasilacz posiada mniejszy wentylator,
który musi pracowaæ szybciej (=g³o¶niej) w porównaniu z du¿ym (min. 12
cm) wentylatorem, ¿eby rozproszyæ dan± moc.

> Wg Twojego
> rozumowania powiniene kupi zasilacz 10 kW i wtedy b dzie wr cz milcza .
> Nie wpadajmy w paranoj .

Kto tu wpada w paranojê (i przy okazji w skrajno¶æ)? Nie szukam
zasilacza 10 kW :) tylko 300-350 W!

rex