Re: Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?

Autor: rex <rexfull_at_o2.pl>
Data: Thu 11 Nov 2010 - 14:34:52 MET

> Wi ksza moc zasilacza -> wi ksze radiatory na tranzystorach mocy -> im
> wi ksze radiatory tym wentylator je ch odz cy mo e wolniej si kr ci ,
> eby zapewni odpowiednie ch odzenie -> cichsza praca.

>Wi ksze radiatory s po to aby
> mog y odprowadzi wi ksz moc i do tego jest dopasowany wentylator.

Pełna zgoda.

Im mocniejszy zasilacz tym większe posiada radiatory.
Większe radiatory są w stanie odprowadzić większą ilość ciepła.
A im więcej ciepła radiatory odprowadzają same z siebie - tzn. bez
pomocy wentylatora, tym wentylator je chłodzący może wolniej się
kręcić i tym samym ciszej pracować.

Weźmy konkretne wartości.
Moc jaką mój komputer pobiera z sieci gdy nic nie robi to 70 W.
Zasilacz o mocy 150 W posiada mniejsze radiatory od zasilacza 300 W i
żeby odprowadzić daną ilość ciepła (70 W), wentylator który je chłodzi
szybciej musi się kręcić w porównaniu z wentylatorem chłodzącym
większe radiatory zainstalowane w zasilaczu o mocy 300 W.
Nie wspomnę już o tym, że mały zasilacz posiada mniejszy wentylator,
który musi pracować szybciej (=głośniej) w porównaniu z dużym (min. 12
cm) wentylatorem, żeby rozproszyć daną moc.

> Wg Twojego
> rozumowania powiniene kupi zasilacz 10 kW i wtedy b dzie wr cz milcza .
> Nie wpadajmy w paranoj .

Kto tu wpada w paranoję (i przy okazji w skrajność)? Nie szukam
zasilacza 10 kW :) tylko 300-350 W!

rex