Re: Obraz partycji karty CF (@USB)

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Fri 05 Nov 2010 - 15:43:02 MET

Dnia 2010-11-04, o godz. 18:59:59
Adam 'Adak' Kępiński <adak@poczta.onet.pl> napisał(a):

> Mam kartę CF (PQI 256MB), z założoną jedną partycją (mini dystrybucja
> linuxa).
>
> Potrzebuje zrobic obraz tej karty i przenieść na o wiele większy
> nośnik (CF 4GB).
> Jeśli ta partycja będzie się chciała rozciągnąć na całą kartę -
> chciałbym ją zmniejszyć (do 256MB), a na reszcie założyć inną.
> Jeśli nie będzie się chciała rozciągać - na reszcie chciałbym po
> prsotu założyć inną partycję.
>
> Tylko... czym to zrobić?
> Acronis nie potrafi (nie widzi CF wpiętej w czytnik USB), Ghosta nie
> [...]

Do kopiowania dysków i partycji Clonezilla: http://clonezilla.org/
Radzi sobie z dyskami podpiętymi via USB czy Fireware oraz z kartami SD
więc z CF-ami też powinna. Zaś do mieszania rozmiarami partycji
GParted: http://gparted.sourceforge.net/ Oba narzędzia darmowe do
ściągnięcia jako bootowalne obrazy płytek.

Zdrówko