Re: Telewizor LCD jako monitor

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Mon 01 Nov 2010 - 21:37:55 MET

W dniu 2010-11-01 20:57, z pisze:

> Mam podobny dylemat.
> Telewizor 32" Sharpa który bardzo chwalę za kolory kąty i wyświetlanie
> obrazu z SD i divixów nie za bardzo nadaje się jako monitor.
> Po hdmi niby fullHD ale z 1cm ramką wokół obrazu.
> Kolory da się żyć. Oglądanie filmów też ale jego rozdzielczość jest
> jakaś dziwna. Przypomina mi to oglądanie w rozdzielczości NIE natywnej
> Dlatego skłaniałbym się jednak ku monitorowi na dobrej matrycy (nie TN
> bo to masakra) w rozmiarze przynajmniej 26"
Bo to nie jest rozdzielczosc natywna, tv czesto przeskalowuja domyslnie.
Sproboj wybrac guzikiem pilota tym ktory normalnie przelacza
16:9/4:3/itp jakies skalowanie i za pewne znajdziesz ze to jest cos
skręcone. Czasem wymuszenie 1:1 pixeli wymaga "nazwania" danego wejścia
(hdmi) "PC" albo "PC - DVI/HDMI" czy cos w tym stylu, wtedy przestaje
przeskalowywac.