Co zamiast Intela Core 2 Duo E4600?

Autor: JaromirD <rydberg_at_q2.pl>
Data: Mon 01 Nov 2010 - 00:06:39 MET

Chcia艂bym jak najni偶szym kosztem - powiedzmy do 500 z艂 - zwi臋kszy膰 moc
obliczeniow膮 komputera. Teraz mam Intela Core2 Duo E4600 z p艂yt膮 Gigabyte
P35-DS3R. Zastanawiam si臋 czy kupi膰 Intela Core 2 Quad Q8400 (ewentualnie
Q8300 jak trafi臋 na model z wirtualizacj膮), szybszy Core2 Duo, czy te偶 jaki艣
procesor AMD + now膮 p艂yt臋. W ostatnim przypadku kompletnie nie mam poj臋cia,
co by to mog艂o by膰.
Komputera u偶ywam g艂贸wnie do obr贸bki zdj臋膰 (i to jest g艂贸wny pow贸d zmiany
procesora - czekanie na efekt zaczyna mi si臋 ju偶 d艂u偶y膰) pod linuksem lub
wirtualnie w windows. Dodatkowo nagrywanie z karty telewizyjnej, w
minimalnym stopniu obr贸bka film贸w wideo nakr臋conych aparatem. Reszta to
standardowe u偶ytkowanie. Poniewa偶 nie wiem, co mo偶e by膰 w przysz艂o艣ci,
chcia艂bym zmodernizowa膰 komputer z lekkim zapasem tak, by starczy艂o na jaki艣
czas.

JaromirD