Re: PrÄ…d na USB

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 31 Oct 2010 - 16:07:27 MET

> Jakim softem można zmierzyć prąd płynący poprzez USB w komputerze?
> Wiem, że pytam o soft, ale ten soft mierzy to, co jest hardem.
Zmierzyć nie bardzo się da. Nic (chyba) nie mierzy poboru w mA per-port.
Urządzenia USB podczas fazy negocjacji połączenia raportują ile
prądu/energii będą pobierać. W przypadku hubów pasywnych i w ogóle
per-port host wg tego określa czy w ogóle dane urządzenie może uruchomić
(jeśli nie może, to nie zainicjuje połączenia, a urządzeniu nie wolno
zacząć pobierać swojego docelowego prądu). Można odczytać, to co
urządzenia zaraportowały, ale to są wartości maksymalne wynegocjowane, i
nijak to siÄ™ nie ma ani do chwilowego ani aktualnego poboru prÄ…du.
Jeśli używasz windowsa to Megager urządzeń > Kontrolery unisersalnej
magistrali szeregowej (usb) > Główny koncentrator USB (będzie pewnie ich
wiele) > zakładka Zasilanie, masz tam podaną liczbę portów i urządzenia
na tych portach i wynegocjowane przez nie przydziały prądu.