Re: Napęd dyskietek 5,25"

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Sun 31 Oct 2010 - 15:30:47 MET

Użytkownik "User" <User@Users.com.pl> napisał w wiadomości
news:4cc6c48f$0$27041$65785112@news.neostrada.pl...

> Niestety, nie posunęło to sprawy do przodu.
>
> Automatycznie nic nie znalazło, a po wybraniu "Kontrolery IDE ATA/ATAPI"
>
> (nic innego nie pasowało) zażądało sterownika z dysku. Na płytce z WinXP
> Pro
>
> sterownika nie znalazło ("w podanej lokalizacji nie ma informacji o
> używanym sprzęcie"),
>
> co mnie specjalnie nie zdziwiło. Nie wiem jakiego sterownika szukać
> ewentualnie
>
> w Internecie.

Przed chwilą "zasymulowałem" dodanie stacji dyskietek i jak najbardziej
pojawiła się ta opcja przy wybieraniu ręcznym w tym wizardzie (choć
oczywiście nie jest to równoznaczne z tym że będzie ona działać).

> Metoda z DOSem też nie zakończyła się sukcesem. Okazało się, że na tym
> komputerze
>
> nie ma kontrolera dysków IDE, tylko SATA. Zatem próba z HDD IDE 20GB
> okazała
>
> się niemożliwa.
>
> Na komputerze tym są 2 dyski fizyczne SATA. Jedyne co było możliwe to
> założenie
>
> na 2-gim dysku partycji 2 GB

To oczywiście była partycja podstawowa? Czy rozszerzona / logiczna? Miała
status "hidden"?

> i sformatowanie jej jako FAT (pod Win XP Pro)

To akurat nie było potrzebne, bo z dyskietki startowej i tak formatowałeś na
FAT (tyle że można było użyć składni [format c: /q /s], czyli szybkie
formatowanie skoro już wcześniej była pod widows ta partycja sformatowana).

> a następnie odpięcie dysku dotychczas bootowalnego i podpięcie w to
> miejsce tego dysku
>
> dotychczas 2-go. Po ściągnięciu DOSa z dyskietki startowej Win98 poszło a:
> format c:/s.

Można odrazu wpisać [format] bez nazwy napędu, bo zawsze dos najpierw szuka
komendy na aktualnym napędzie i jeśli był nim [a], to na nim.

> W wyniku tego formatowania na partycji 2 GB zostały zapisane pliki IO.SYS,
> MSDOS.SYS
>
> (sprawdzone przez Attrib *.*) oraz COMMAND.COM.

I tak powinno być.

> Pomimo prawidłowych ustawień w BIOSie bootowanie z dysku 2 GB z DOSem się
> nie udało.
>
> Nie poszło także bootowanie po wybraniu tego dysku do bootowania po
> naciśnięciu F8
>
> zaraz po starcie komputera.
>
> W obu przypadkach pojawiał się komunikat: "Reboot and Select proper Boot
> Device
>
> or Insert Boot Media in selected Boot Device and press a key".

Pewnie partycja nie była aktywna.
Tymczasowo możesz zainstalować jakiś bootmanager. Powinien pozwolić wybrać
partycję dosową (sam ją sobie aktywuje).

> Będzie to z pewnością najprostsze od strony informatycznej, natomiast
>
> nie od strony organizacyjnej. Najlepiej byłoby gdyby prace "normalne" i to
> przepisywanie
>
> można było robić na tym samym komputerze.No ale trudno.

Pracując pod dosem i tak nie mógłbyś na tym komputerze robić nic innego. A
jak już na tym drugim kompie odczytasz zawartość dyskietek i przeniesiesz je
na jego HDD, to ten HDD po prostu przełóż do głównego kompa.