Re: Napęd dyskietek 5,25"

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Mon 25 Oct 2010 - 17:04:43 MET DST

Użytkownik "maX" <aver@interia.pl> napisał w wiadomości
news:ia443f$jmp$1@atena.e-wro.net...

> A wyłączyłeś tylko samą stację dyskietek, czy cały kontroler FDD?
> Bo tu jest analogicznie jak z twardymi dyskami. Jak sie wyłączy
> rozpoznawanie HDD w biosie, to Windows sam sobie znajdzie dysk, ale jak
> sie wyłączy w biosie cały kontroler HDD, to windows oczywiście już nie
> znajdzie dysku.

To przestestuj jeszcze na stacji 3.5"". Bo jesli na 3.5" się nie uda, to na
5.25" napewno sie nie uda.

> Zdaje się że jeśli to standardowe dyskietki 5,25" (bez tego zwiększania
> pojemności o którym pisał sTav), to wystarczy ustawić tylko f::faktor na
> "1" (czyli 1.2 MB). Wtedy program, wiedząc że to stacja 5.25", załaduje
> standardowe wartości heads, sectors i tracks. Ale być może program nie
> robi tego automatycznie i trzeba mu będzie jednak podać te 3 parametry.

Tu jeszcze uwaga, skoro masz dyskietki zarówno 360KB jak i 1.2MB, to
będziesz je musiał oddzielnie odczytywać, raz z f:factor ustawionym na "0"
(360KB), a raz na "1" (1.2MB). Bo choć stacja hardwarowo odczytuje oba
formaty automatycznie, to tutaj będziesz to robił za pośrednictwem programu
drivparm, a on jak mu wpiszesz rozpoznanie 1.2MB, to pewnie tylko takie
dyskietki będzie widział, do odczytu 360KB trzeba będzie wpisać f:factor 0.