Re: prędkość odczytu z macierzy

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Mon 25 Oct 2010 - 14:05:37 MET DST

Użytkownik "arcis" <arcis1999@wp.pl> napisał w wiadomości
news:ia1r2j$8i7$1@newsread1.aster.pl...

> za bardzo skróciłem swój wywód - miało być każdy z pikseli zapisany w 12
> bitach *na składową RGB*
> czyli 12*3 itd

36 bitów używa się w skanerach, normalnie 32 bity to po 8 bitów na każdą
składową koloru + 8 bitów na kanał przezroczystości alpha. Pozatym w
zastosowaniach profesjonalnych używa się 64 bitów (np. karty graficzne
Quadro).

> widzę że wąskim gardłem będzie też szyna i pewnie procesor i reszta
> wnętrzności by taką ilość danych obrobioć

A skąd, obraz nie jest kompresowany, a więc nie będzie też dekodowany, więc
procesor w tej częsci nie będzie miał nic do roboty. Przepustowość RAM to
dla DDR3 już dziesiątki GB/s.