Re: prędkość odczytu z macierzy

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Sun 24 Oct 2010 - 02:26:47 MET DST

Użytkownik "arcis" <arcis1999@wp.pl> napisał w wiadomości
news:i9t6tc$4h$1@newsread1.aster.pl...
> Witam,
> może głupie dość pytanie, ale nurtuje mnie takie coś:
> jako największą rozdzielczość używaną w kinie stosuje się tak zwane 4k
> czyli 4096x3112 co daje prawie 13 mln pikseli.
>
> Dalej, każdy z pikseli zapisany jest (aby uzyskać w miare dobry kolor) w
> 12 bitach

A może w 32 bitach?

> czyli otrzymujemy okolo 153 Mbitów (19 MB)

Biorąc pod uwagę akapit wyżej to wyjdzie 50 MB

> i teraz wyświetlamy to w kinie z prędkości 24 klatek na sekunde czyli mamy
> strumień danych 456 MB/s

J/w - 1200 MB/s

> i teraz 2 pytania:
> 1. czy są macierze dyskowe do obsługi takiego strumienia? może jakieś
> linki jeżeli tak - chętnie poczytam :)

W kinach jest specjalny sprzęt, nie podlegający ograniczniom PC. Niedawno
raviz zapodał tu wyniki dla swojej macierzy RAID0, w odczycie sekwencyjnym
(takim jak w filmie, głowica nie skacze z miejsca na miejsce, tylko po kolei
czyta dane) wyszło mu 430 MB/s. Zresztą jeśli chodzi o odczyt to RAID1
potrafi być być niewiele wolniejszy niż RAID0 (tylko trzeba mieć nowoczesny
kontroler RAID1 potrafiący sczytywać dane z obu dysków w dwóch niezależnych
ścieżkach, a nastepnie łączący je w całość; zwykły kontoler RAID1 będzie
miał po prostu szybkość pojedynczego dysku). Zawsze można tez zrobić RAID z
4 lub więcej dysków.

> 2. czy są karty graficzne/monitory zdolne do wyświetlenia takiej jakości
> obrazu? jak wyżej :)

Karty graficzne mają niewiele lepiej, bo choć ich maksymalna rozdzielczość
to 2560x1600, ale za to w 60 Hz a nie 24 fps. Ale to nie problem,
przepustowość PCI-Express x16 to 4 GB/s.

Dać to dałoby się.