Re: Napęd dyskietek 5,25"

Autor: MadMan <madman15_at_nie-spamo-wac.wp.pl>
Data: Fri 22 Oct 2010 - 12:55:03 MET DST

Dnia Fri, 22 Oct 2010 12:11:24 +0200, Mariusz Kruk napisa³(a):

> "Commodore never upgraded the Amiga chip set to support high-density
> floppies, but sold a custom drive (made by Chinon) that spun at half
> speed (150 RPM) when a high-density floppy was inserted, enabling the
> existing floppy controller to be used".
> Czyli tak w³a¶ciwie to by³o co¶ pomiêdzy stacj± DD, a stacj± HD.

Nie, to by³a stacja HD. I nie tylko Chinon je robi³, inni producenci
te¿. Samodzielna przeróbka by³a jednak k³opotliwa.
Sam kiedy¶ posiada³em stacjê HD, ale to by³a przerobiona stacja z PC.
Przeróbka nie by³a banalna - by³ dodatkowy uk³ad programowalny z nó¿kami
przylutowanymi "na paj±ka" do ró¿nych czê¶ci elektroniki stacji.
Szczegó³ów ju¿ nie podam, bo sprzeda³em a na elektronice siê nie bardzo
znam, niemniej by³a to chyba dok³adnie taka stacja:
http://efunzine.com/efnz.php?a=pro&id=70&sid=2d6c35ce9de03a0bbd4d205727b1e759

Z tego co wiem - stacja HD ma inn± g³owicê, ale mogê siê myliæ.

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com