która z płyt pod 4 rdzeniowego AMD?

Autor: ToMasz <twitek4_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Wed 20 Oct 2010 - 16:07:21 MET DST

witam

Planuje unowocześnienie komputera. ze względów sentymentalnych pozostane
przy amd, teraz chyba będize to 4 rdzeniowy procesor. np AMD Athlon II
x4 640. Naczytałęm sie o możliwości "odblokowania"AMD Phenom II X2 555
Black Edition, ale nie wiem czy mi sie chce w to bawic. Tym bardziej
gdyby to miało w przysłości powodować jakieś problemy - wole dopłacić do
świętego spokoju.

Mało gram, ale czasem w jakąś staroś chciałbym zagrać(typu quakelive
który na gf6100 trochę nie wyrabia). tak wiec poszukałem płyty głównej z
jak najlepszÄ… grafikÄ…(obowiÄ…zkowo >= 2pci).
http://www.proline.pl/?p=GIGA+GA-890GPA-UD3H cena 459zł.
Wydaje mi sie logiczne ze lepsza karta graficzna powinna kosztować
wiecej. jednak teraz rozmawiamy o katach słabych i jeszcze słabszych! z
tych jeszcze słabszych:
http://www.proline.pl/?p=ASUS+M4A78LT-M+LE cena 195zł
różnica w cenie jest 264zł, co na pewno wystarczy na osobną kartę graficzną.

Proszę wiec o pomoc w wyborze płyty. Na podstawie danych w opisach nie
potrafię stwierdzić czy warto "dokładać" do droższych płyt, czy na tych
albo innych chipsetach, z tego samego procesora da sie uzyskać wyrażnie
(np 10%) większą wydajność. NArazie skłaniam sie do najtanszej płyty, a
oszczędności przeznaczę albo na lepszy procesor albo na grafike

ToMasz