Re: Pendrive z blokada zapisu?

Autor: GLaF <glaf_at_niema.takiego.numeru.pl>
Data: Tue 19 Oct 2010 - 21:26:46 MET DST

Dnia Tue, 19 Oct 2010 14:34:44 +0200, Vituniu napisał(a):

> Inna sprawa, ze jest to zabezpieczenie realizowane
> programowo i nic nie stoi na przeszkodzie, zeby
> jakis wirus potrafil to obejsc.

Ale sporo (większość? wszystkie?) nie potrafi tego obejść.
Jest jeszcze metoda, żeby pendrive nie był roznosicielem wirusów:
Utworzyć katalog autorun.inf, a w katalogu spod linuksa utworzyć pusty plik
o nazwie lpt2 (lub o innej "zastrzeżonej" przez windows nazwie).
Wiele (większość? wszystkie?) wirusów nie jest w stanie zastąpić takiego
katalogu własnym plikiem autorun.inf.
Oczywiście ta metoda nie zapobiega przenoszeniu się wirusa na pendrive, ale
zapobiega roznoszeniu go na niezabezpieczone kompy z windows.
Warto jeszcze wyłączyć autostart dla dysków przenośnych w windows (ja to
robię w Tweak UI z pakietu Powertoys for Windows XP).

Swoją drogą mi też brakuje pendrajwów z blokadą. Dostrzegam tu pewien
regres w stosunku do dyskietek.

--
GLaF