Re: Pendrive z blokada zapisu?

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_benatr.cy>
Data: Tue 19 Oct 2010 - 21:08:47 MET DST

Proces ±ćęłń󶼿 <antyspam@interia.pl> zwrócił bł±d:
> S±?
>
> Rzecz w tym, żeby zablokować mechanicznie wszelki zapis/zmiany na pendrajwie przy podł±czaniu go do obcego, być może
> zainfekowanego, kompa.

Inne przykłady:
http://www.fencepost.net/2010/03/usb-flash-drives-with-hardware-write-protection/
Jak widać nie ma tego wiele.

Co do SD (w linku też o tym jest) to karta nie "wie" jaki jest stan
przeł±cznika. To ma sprawdzać czytnik. Kiedy obwód /wył±cznika/ po
włożeniu jest zamknięty to kartę można zapisywać, kiedy jest otwarty, to
nie można. Nie można na zasadzie "żeby mi to było przedostatni raz!".
Czasami przeł±cznik się psuje, albo czujka (duże słowo) w czytniku
(obwód zawsze otwarty) i wtedy karta zawsze jest zabezpieczona wedle
systemu. System musi się wtedy hamować żeby nie zapisać.

--
SK