Re: obróbka nowego netbuka ;)

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Mon 18 Oct 2010 - 10:23:06 MET DST

Dnia 2010-10-17, o godz. 14:46:07
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał(a):

> Użytkownik "jeo stancey" napisał w wiadomości grup
> 1.) Co zrobić z partycją "RECOVERY"?
>
> Wywalić. Po co przywracać te wszystkie śmieci? Lepiej instalować
> czysty system.

Po czym za jakiś czas będzie miał problem z reinstalacją systemu bo
klucz nie będzie pasował do innej kopii.

IMHO najlepiej wykonać na płytach (albo jako obrazy płytek) zapas
instalki z tej partycji. Narzędzie producenta powinny to umożliwić. Jak
nie ma opcji zrobienia obrazów to albo trza pożyczyć napęd na USB albo
zainstalować jakiś soft który utworzy napęd wirtualny i za jego pomocą
zrobić obrazki płyt.

Jak już masz kopie instalek to partycje Recovery można wywalić. Potem
zaopatrujemy się pendrive i program Unetbootin
http://unetbootin.sourceforge.net/ i za jego pomocą preparujemy sobie
startowy klucz z potrzebnym do instalacji systemem. Odpalamy komp z USB
a dalej to już jak z CD/DVD.

> 3.) Skąd wziąć sterowniki pod XP?
>
> Od producenta.

Może nie udostępniać. Wtedy trzeba szukać u producenta chipsetu i
poszczególnych urządzeń.

BTW: Ile pamięci ma ten komp? Jak mniej 4GB to wybrałbym raczej linux
32-bitowy. Nie trzeba kombinować z aplikacjami których nie ma pod 64
bity a jednym z bardzie znanych jest Adobe Flash Player.

Kilka dni temu ukazało się Ubuntu 10.10 także w wersji NBR (Netbook
Remix). To jest dystrybucja specjalizowana na netbook-i - odpal z
pendrive-a i stestuj. Powinno działać wszystkie urządzenia "z palca"-
czasami tylko był problem z wieszaniem się apletu Network Manager ale z
tym spotkałem się tylko na "dużych" laptokach. Nie testowałem jeszcze
tego ale wersja 9.10 na moim Asusie 1000H śmiga bardzo dobrze jako
podstawowy system.

Zdrówko