Re: Jaki zasilacz 550W i pamiątki

Autor: WiesłaW <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Fri 15 Oct 2010 - 20:21:08 MET DST

Dnia 14-10-2010 o 17:04 PesTYcyD napisał na pl.comp.pecet:

> Pamiątki:
> Moja płyta obsługuje 3 kanały ale nie wiem czy finansowo się wyrobię. W
> założeniu 2x 2gb Rozmawiałem w sklepie i gościu mówił żeby nie pchać się
> w Corsairy, Ocze i Geile bo często nie trzymają się specyfikacji. Ja to
> mogę potwierdzić. Mam DDR2 Corsaira i nie udaje mi się ustawić timingów
> wedle których powinny działać Polecał Goodramy i Kingstoney. Celuje w
> 1600 CL7 lub CL8 w cenie około 400zł
> Jeżeli można znaleźć jakieś pamiątki 3x 2GB w niewiele wyższej cenie to
> jakie byście polecili?

Co to znaczy, "nie trzymają się specyfikacji"? To jest powód do reklamacji.
Często jest jednak tak, że aby uzyskać pożądane timingi, należy podnieść
napięcie. To samo tyczy Twoich Corsairów.
Poza tym należy jeszcze pamiętać o tym:
Napięcie pamięci zalecane przez Intela dla Core i7 nie powinno być wyższe
niż 1.65V.
Przy częstotliwościach powyżej 1333MHz jest niski zysk wydajności, ponieważ
kontroler wyższych nie wspiera.
Pamięci XMP, posiadają wbudowane profile ustawień, co bardzo ułatwia
konfig.
Jeżeli różnica w cenie jest nieduża, pokusiłbym się o jak najniższe
timingi.
Teoretycznie każdemu powinny wystarczyć najtańsze pamięci, pod warunkiem,
że
będą poprawnie współpracować z płytą.

--
WiesłaW