Re: Dziwna sprawa z Asrock P4I45GV.

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Fri 15 Oct 2010 - 10:58:46 MET DST

W dniu 2010-10-15 10:22, marko1a pisze:
> A więc tak. Mam P4 3GHz Prescott SL7PM który na bank nie był nigdy kręcony.
> Wpadła mi w ręce tytułowa płyta ale z uszkodzonymi kondensatorami.
> Ciekawostka, Grafika na płycie wysiada (czarny ekran) po przekroczeniu
> 180MHz*15 ale gdy włożę VGA do AGP slotu to z tej dodatkowej VGA mam
> prawidłowy obraz przy 190MHz*15. Maksymalna częstotliwość przy której
> komputer przechodzi botowanie ale niestety nie kończy ładowania windowsa
> to 195MHz*15.
> A i na płycie jest napisane Prescott 533.
No i tu masz odpowiedz. Natywnie ta płyta obsługuje fsb 133MHz (x4 =
533), a nie 200MHz (x4 = 800). Wszystko co powyĹĽej 133 to overclocking,
to że fsb nie dogoniło 3GHz procesora to o niczym nie świadczy, bo z
133MHz są też gonione magistrale, czipset itd, a ta płyta nie posiada
dzielnikĂłw umoĹĽliwiajÄ…cych ustawienie 200MHz fsb tak by pci/czipset/ram
chodziły z prawidłowymi timingami.