Ati X1650 dziwny problem

Autor: Slawek <grypy[at]wp.pl>
Data: Mon 11 Oct 2010 - 11:04:27 MET DST

Witam

Mam problem z kartą His radeon IceQ X1650 AGP. Mówiąc krótko obraz gdy
odpalę 3Dmark05 pojawia sie i znika (nie w jakiś określonych odstępach czasu
tylko całkiem losowo) Na niektórych sterownikach (próbowałem różne) miga
nawet w normalnym trybie 2D. Dodam, że obraz miga tylko pod windowsem, w
trybie dos wszystko jest ok. Również jak odpalę bez sterowników ATI tylko na
windowsowym domyślnym VGA to też jest wszystko OK (oczywiście wtedy nie mam
trybu 3D).
Jeśli chodzi o sprzęt to jest to stary komp który tak przy okazji reanimuję
żeby Mama miała na czym serfować po niecie. Procek athlon burton 2500, 2GB
ramu, płyta asrock. Od razu wspomnę, że zasilacz jest dość mocny 550, do
karty oczywiście mam podpięte dodatkowe zasilanie. Tak więc braki prądowe to
raczej można wykluczyć dla tej karty. Grzać się też nie grzeje. Dla pewności
ściągałem radiator i nałożyłem nawet nową pastę (przy okazji procek karty
nie jest nigdzie ukruszony ani nic). Instalowałem sterowniki ati 7.2, 7.7 i
teraz załadowałem z strony HIS 8 coś tam. Problem nadal występuje. Dla
nowszych to mi nie chciał odpalić 3Dmark i wywalał
IDirect3DDevice9:DrawIndexPrimitive failed: Out of video memory
(D3DERR_OUTOFVIDEOMEMORY)
a w DirectX Wyniki testów modułu Direct3D 9: Wystąpił błąd w kroku 29
(DrawIndexPrimitive): HRESULT = 0x8876017c (Za mało pamięci wideo)
Teraz na starych sterach chodzi, no ale nadal to mruganie.
Karta z monitorem jest połączona po DVI, problem kabla bym wykluczył bo na
radeon 9200 chodzi wszystko OK.
Dla pewności załadowałem nawet sterowniki do monitora - nic, dalej miga
Próbowałem kombinować z odświeżaniem dla trybu 3D pełnoekranowego, jak
ustawie 60Mhz to jakby miga mniej ale miga. Dla niższych lub wyższych
wartości miga mocniej albo nawet wywala mi na monitorze "niedozwolona
wartość" no i wtedy już tylko reset (komp chodzi dalej ale już monitor się
nie podnosi choć lapka na monitorze nie przechodzi w stan czuwania)
Ma ktoś może pomysł co to może być? Ja już tracę koncept szczerze mówiąc.
Niby komp ma działać tylko w trybie 2D ale nie lubię jak coś jest nie tak:)
A wersja windowsa to XP home servicepak 3. Nawet wszystko od zera
reinstalowałem ale nic to nie dało.

z góry dzięki za pomoc
pozdrawiam
Sławek