Re: Akumulatory do APC SMART-UPS 1500RM

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sat 09 Oct 2010 - 10:28:22 MET DST

> Właśnie mi w jednym miejscu takowy UPS zaczął sygnalizować koniec życia
> baterii. Koszt baterii APC RBC23 to ~1000-1200PLN zależnie od sklepu.
> Widze że to są zwykłe żelowe akumulatory i zastanawiam sie czy nie
> zastąpić ich innymi bez sitodruku z logo APC ale za to tańszymi. Czy
> ktoś ma doświadczenie z wymianą akumulatorów na zamienniki w tym modelu
> i czy może powiedzieć czy moge napotkać jakieć trudności?
Wkładaj odpowiedniki bez żadnego oporu, działają bez problemów.
Zwróć tylko uwagę na typ/przeznaczenie kupowanych akumulatorów, bo ten
sam rozmiar, ta sama pojemność - mogą być do innych celów. Są
akumulatory żelowe specjalne do np alarmów i podtrzymywania napięcia,
gdzie mają pojemność swoją ale tylko pod warunkiem bardzo małego poboru
prądu (przez długi czas), oraz aku przewidziane do pracy w UPS, którym
nie straszne rozładowywanie dużymi prądami.
Aku "do alarmów" wsadzone do ups zachowuje się jakby było padnięte albo
miało 10% swojej pojemności, a kilkukrotne użycie upsa (rozładowanie
aku) powoduje jeszcze drastyczniejsze pogorszenie ich parametrów. Nie
wytrzymują tak dużych prądów rozładowania.