Re: Dysk Seagate 500GB

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Mon 04 Oct 2010 - 19:28:20 MET DST

> [...]
> serie" bo bywaly raz na czas takie sytuacje, o ktorych potem bylo
> glosno, ze cala seria szybko padala. I glownie o to pytalem.
> Nie chcialem wszczynac wojny o to, ktore dyski sa lepsze ;). Wiem, ze
> Seagate czesto sa zle oceniane (moze wlasnie przez te czarne serie? ;)),
> ale osobiscie uzywam dyskow Seagate od dobrych ponad 10 lat, mialem ich
> kilka, od czasow jeszcze bodaj 80MB, potem ze dwa 4,3GB, potem tez dwa
> 80GB, dzis uzywam 160GB i zaden z nich nigdy nie padl, wyrzucalem je
> tylko dlatego, ze byly dla mnie juz za male :). Stad moje podejscie do

Ostatnio chyba wpadli serią 7200.11 /problematyczne firmware/. Z mojej
perspektywy to raczej mała wpadka (naprawialna w 100% i nie
pozostawiająca śladów - chyba, że jest jakieś drugie dno - nowe firmware
jest potrzebne bo H/W ma wady, ale nie drążyłem tematu).

Odnosnie 7200.12 i odpowiednika 5900.(zawsze zapominam numeru) - nic
takiego spektakularnego nie wpadło mi w ucho.

> I wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo. Dzieki!

W sieci jest bardzo dużo analiz porówwnawczych, trzeba mieć dużo czasu
by się do tego odnosić. Niedawno klient szukał szukał, w końcy wybrał
jednotalerzowe F3 HD502HJ, które w wielu testach wypadały np. lepiej niż
WD Blue i Black. Tu akurat nie chce się odnosic do testów /różnice będą
minimalne/. Jeżeli chce mieć skok szybkości, to po prostu wskakuje na
raid 0 lub ssd i tyle :) Skok na pewno będzie wyraźny :)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/