Re: Dysk Seagate 500GB

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Mon 04 Oct 2010 - 01:52:40 MET DST

> Dzieki za podpowiedz. A jak z tymi Samsungami jest? Kiedys nie mialem do
> nich wiekszego zaufania, ale nie wiem jak jest dzisiaj. Sa
> problematyczne, czy raczej lepiej oceniane od Seagate'ow?

Na rynku dyski problematyczne nie utrzymuja sie dluzej niz 1-2 miesiace,
wiec mozna zalozyc ze takich nie ma. Nie ma sensu pytanie czy seagate
nawala a samsung nie... (lub odwrotnie) - bo to ta sama klasa SOHO (o
taka zdaje sie pytasz - 7200 rpm ~150zl)

W kazdej partii 1-2% to dyski uszkodzone, wiec jezeli kupujesz cos raz
na 1-2 lata, a nuz tobie sie zdarzy /dowolna marka
wd/seagate/samsung/hitachi/ i przez nastepne 10 lat bedziesz twierdzil
ze takie to a takie dyski sa zle..

W praktyce wady produkcyjne sa widoczne juz po uruchomieniu i np. kilku
godzinach pracy - popros sprzedawce by Ci przetestowal dysk i wydrukowal
raport zanim kupisz konkretny model /seagate/samsung etc/ - z numerem
seryjnym.

Dzieki powyzszemu na moje oko masz ok. 95% szans, ze przez najblizszy
rok zakupiony dysk nie padnie.

BTW. byc moze 5-6 lat temu wszystkie samsuni sprawialy problemy, od paru
lat dosc solidnie bija konkurencje.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/