Re: Komputer pod VIDEO - obróbka

Autor: W.P. <laurentp_at_wp.pl>
Data: Sun 03 Oct 2010 - 15:00:27 MET DST

Użytkownik OMSON napisał:

> Przy takich widełkach pewnie brałbym jak najmocniejszy procesor typu
> Core i5/7, jakieś 6GB DDR3, porządną płytę (np Gigabyte), i co najmniej
> 3 dyski (jeden np 1-2TB na OS i magazyn, dwa np po 500GB na Raid 0) do
> tego system 64-bitowy.
> Co do karty graficznej, to wymienione zestawy bardziej przypominają
> kombajny do gier zoptymalizowane do obliczeń 3D, niż do operacji I/O dysku.
> Po co Ci silna karta graficzna zamiast Raid O, który zasadniczo
> przyspiesza pracę nad surowym video (odczyt/zapis liniowy)?
> Jeśli masz inwestować w silną kartę, to dowiedz się czy będziesz
> [...]

1).Nic nie napisałeś czy te programy potrafią wykorzystywać np CUDA (lub
odpowiednik ATI), wielowątkowość?

2). Procesor: NIE "najmocniejszy" -> "ząbek" lub 2 słabszy. Różnica w
cenie powinna być spora a w wydajności pomijalna.

3). 2 oddzielne dyski na materiał: jeden na źródło drugi na odbiór. (ew
2x RAID 0 ale to już "overkill"). - o ile dobrze rozumiem specyfikę
obróbki video.

4). Dysk systemowy mniejszy (100-500G) ale SSD - szybki i zerowy seek.

[takie sobie moje dywagacje :) ]

W.P.