Re: Komputer pod VIDEO - obróbka

Autor: OMSON <omson_at_autograf.pl>
Data: Sun 03 Oct 2010 - 14:08:52 MET DST

Boch pisze:

> Co sądzicie o tych konfiguracjach - tak jak pisałem pierwsza to zestaw
> który już chodzi - pozostałe trzy to konfiguracje które ktoś opisał w
> sieci . Tak więc jakie wasze zdanie , a może polecicie jakąś inną
> konfigurację. Maxymalna granica 7000zł.

Przy takich widełkach pewnie brałbym jak najmocniejszy procesor typu
Core i5/7, jakieś 6GB DDR3, porządną płytę (np Gigabyte), i co najmniej
3 dyski (jeden np 1-2TB na OS i magazyn, dwa np po 500GB na Raid 0) do
tego system 64-bitowy.
Co do karty graficznej, to wymienione zestawy bardziej przypominają
kombajny do gier zoptymalizowane do obliczeń 3D, niż do operacji I/O dysku.
Po co Ci silna karta graficzna zamiast Raid O, który zasadniczo
przyspiesza pracę nad surowym video (odczyt/zapis liniowy)?
Jeśli masz inwestować w silną kartę, to dowiedz się czy będziesz
korzystać z jej sprzętowych funkcji przy obróbce video (w tym jaka się
nada najlepiej) ale najpierw zwróć uwagę na to co podpowiedziałem wyżej. :)

Pzdr, OMSON