Re: Drukarka do firmy (kolorowy laser) - jaka?

Autor: <pjanista_at_op.pl>
Data: Fri 01 Oct 2010 - 10:51:51 MET DST

> Witam,
> Mam prośbę, czy moglibyście mi podsunąć pomysł, jaką drukarkę kupić do
> firmy. Chodzi o kolorowy laser, do wydruku ofert ze zdjęciami. Nie musi
> mieć mega-hiper wysokiej rozdzielczości wydruku, ale ważne żeby była w
> miarę szybka i mało awaryjna (!) to ważne.
> Użytkowna będzie w sieci czyli mile widziany jakiś serwer wydruku.
> Docelowo drukowanych będzie około 50-100 dziennie (czasem mniej).
> Podpowiedźcie mi proszę, bo spoglądając na Allegro kociokwiku już dostaje.

Może zainteresuj się stałoatramentowymi:
http://www.xerox.centrumdruku.com.pl/drukarki/staloatramentowe.cd

Używam Phaser 8860DN od ok. roku. Jak dotąd nawet papier się nie zaciął.
Drukarka jest bardzo szybka, dosyć głośna (skutek wyrzucania papieru
z szybkością maszyny poligraficznej...), koszty eksploatacji - chyba
najniższe
z dostępnych w tej chwili na rynku. Wadą może być dość długie rozgrzewanie
się po włączeniu - nawek kilka minut, można ją jednak skonfigurować tak,
aby robiła to np. rano, przed rozpoczęciem pracy, później jest już
normalnie.
Poza tym te kostki atramentu są całkowicie bezproblemowe - żadnego
brudzenia,
czyszczenia, pylenia, etc. No i poza atramentem z materiałów
eksploatacyjnych
jest właściwie tylko rolka konserwująca (ok. 150zł, co 30000 stron).
Nie ma bębnów, nagrzewnicy, pasów transmisyjnych, etc., które zazwyczaj
mocno
podnoszą koszta eksploatacji.
Jakość wydruków - przyzwoita. Nieco gorsza niż atramentówek w trybie photo,
ale wydruki są błyszczące i odporne na wodę.
Gramatura papieru - z podajnika ręcznego bez problemu do 160.
Z tacy, w dupleksie nieco mniej, ale do jakichś 120 daje radę...

Pozdrawiam...
vVojtek.
www.frozentime.prv.pl