Re: Potrzebny mi serwer plików

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Tue 28 Sep 2010 - 12:15:21 MET DST

"Onufry Zagloba" f2ec5161-700e-4eb6-82a7-1b12ea6efd97@j24g2000yqa.googlegroups.com

> Dzięki za spostrzeżenia. I ja uważam, że najlepszym rozwiązaniem
> jest uszkodzony notebook z malutkim (na przykład 120 GB) dyskiem.
> (na serwer dużo, na notebook mało)

: Czyli jak nie sam tak myślę to może być dobry pomysł ;-)

Niekoniecznie. Wiele osób może mylić się. :)

IMO gotowe NASki są drogie i dają zamknięte (i chyba ograniczone -- na
przykład tylko NTFS) możliwości. Na dodatek preferowane są w nich dyski
3.5calowe, a ja raczej mam 2.5calowe pod ręką. :) Dysk 2.5calowy jest
wytrzymalszy i pożera mniej energii elektrycznej oraz jest cichszy
i po prostu mniejszy...

> Grafika uszkodzona?

: No właśnie jak przemyślałem to jednak wychodzi że grafa być musi mniej
: więcej sprawna. Bo albo się system zawiesi albo nie wstanie. Są takie
: uszkodzenia grafiki które powodują wyświetlanie artefaktów. Pewnie
: przez logmein.com nie przeszkadzałoby to ale możliwe że mogłoby się
: chcieć zepsuć bardziej.

Zepsuty zawsze może się zepsuć mocniej. Sprawny także. :)

: A co do biosu to podpięty pod zewnętrzny monitor powinien dać się
: zobaczyć. Raz się ustawi i koniec.

I tak, i nie, bo chyba ten zewnętrzny też podłączasz pod grafikę. :)

> Mogą być uszkodzone zawiasy
> klapki. Może być masa uszkodzeń czyniących notebook nieprzydatnym jako
> pewne urządzenie przenośne, lecz zupełnie obojętnych w zastosowaniu
> takiego celu jak stojący nieruchomo w domu serwer plików. :)

: Zastanawiam się czy w ogóle potrzebna jest obudowa? Może by dało się
: wydrzeć płytę z zasilaniem, podpiąć dyski i wsadzić to do jakiejś
: starej obudowy np. po video (panasonic miał taką fajna serie z klapką
: a ja mam akurat takie dwie).

Dla mnie obudowa to jednak podstawa. :) Oszaleję montując swoją. :)
Kable z trudem połączę, soft wgram bez trudu (oby było na co) ale
obudowy nie przebuduję. :)

> Wkrótce wejdą notebooki z USB 3 -- no i chyba ,,przestarzałe'' będą
> drastycznie taniały. Do takiego serwera USB 3 czy 2 -- żadna różnica. :)

: Nie wiem czy to aż tak wpłynie na cenę laptopów. Tak czy siak już ceny
: są śmieszne. A używane to już nawet nie ma co wspominać.

Śmieszna to jest cena golarki z siateczką (z nożykami w ogóle?) from
Holandia (bo chyba nie Golandia -- po rusku) na baterie bez baterii.
Teraz podrożała o ponad 33%, ale ja kupiłem za 14.99 złotych. I cieszę
się z tego nabytku. :)

: Jakbyś już znalazł takiego gościa który ci sprzeda takiego lapka daj
: znać choćby na priva.

OK.

Na razie tylko tyle:

  http://www.morele.net/notebook-emachines-acer-eme525-2632-intel-2-2ghz-250gb-hdd-2gb-ram-294724/?s=20100928
  1399 złotych za nowy notebook z wystawy

  ???? <-- tu wczoraj jeszcze był NAS za 219 złotych na Allegro

Można szukać szczęścia w jakimś urządzeniu zawierającym serwer plików.
Urządzeniu, które jest potrzebne i które bez tego serwera kosztuje
niewiele mniej. Komputer wewnątrz ma niejedno urządzenie, dlaczego
więc nie mogłoby takie coś pracować jako serwer czy nawet jako serwer
i router razem wzięte? :) Jak już pisałem wyżej -- obudowa dla mnie
to koszmar. Dla producentów też obudowy stanowią solidną część kosztów.

Może ktoś wpadnie na pomysł taki, że przeca gniazdka RJ45 i USB już
w czymś (kamerce czy w telewizorze) są, antenki (wraz z resztą radia)
WiFi są, jakiś CPU jest, więc potrzeba znacznie mniej niż w serwerze
oddzielnym, a jak widzę -- zapotrzebowanie na NASki rośnie. :)

--
 ^  750        .               .  nw  25  27 749