Re: Potrzebny mi serwer plików

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 25 Sep 2010 - 11:07:47 MET DST

"Rafał Łukawski" i7kamq$rgj$1@news.onet.pl

> Dla szalonych są już nawet obudowy na 6 x HDD SATA 3.5", gdy ja kupowałem znalazłem tylko Chenbro 4 x SATA. Co ciekawe ta pierwsza
> tańsza. No ale więcej dysków nie potrzebuje - mirroruje tylko to co potrzebuje.

Nie ukrywam, że obudowa jest najtrudniejszym elementem. :)
Toż nie zamknę tego w dużej mydelniczce -- i wcale nie
dlatego, że będzie pieniło się... ;)

Uważałem, że jak łatwiej (i taniej) kupić gotową miniITX niż wytrawić
płytkę i wlutować w nią elementy, tak łatwiej (i taniej) kupić gotowy
serwerek plików niż budować go samemu... A tu niespodzianka -- 6 stów
na przykład... Zero dysku i 6 stów!!! Chyba jedynym pocieszeniem jest
subdomena w cenie urządzenia... (a i to nie wiem, czy dobrze pojmuję)

Wcześniej czy później człek dochodzi (lub dobiega nawet) do stwierdzenie,
że trzeba zbudować coś na kształt pececika. Byłem pewny tego, że gotowa
konstrukcja bałyby od samoróbki i stabilniejsza, i ładniejsza, i tańsza,
i lepsza pod każdym innym względem... A tu taka surpriza cenowa...

Kolejnym problemem jest stabilność softowa konstrukcji, ale tu akurat
rozum podpowiada -- toż na ,,profesjonalnej platformie'' znajdziesz
takiego samego Linuksa jak na swojej samodziełce, a jeśli nawet
pójdziesz w mikrotiki z ich systemem, to właśnie te systemy są
lepsze -- jako że są dedykowane...

-=-

Kilka lat temu wdziałem (drogie) ,,serwerki stron WWW'' wielkie jak
dwie paczki papierosów. Myślałem, że dziś takie coś zmalało, kosztuje
niedużo i jest produkowane masowo, czyniąc tą masowością ogromną podaż...
Do takiego serwerka wystarczyło podłączyć dysk zewnętrzny... Na dodatek na
taki dysk pliki wrzucać można by było bezpośrednio, z szybkością dysku...

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'