Re: Domowy NAS i przyległości

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Wed 22 Sep 2010 - 16:58:26 MET DST

On 2010-09-15 12:26, Marx wrote:
> Ok wychodzi na to że zużycie energii jest pod kontrolą, więc chyba
> pomyślę nad jakimś Atomem - jaką to ma wydajność porównaniu do zwykłych
> inteli desktopowych? Ile kosztuje procesor, a ile jakaś płyta? są płyty
> z PCI czy tylko z PCIEx?

Jak już napisał kolega, w tym segmencie procesory zintegrowane są z
płytą, sporo tego oferuje firma Zotac, nie wiem czy jest oficjalny
dystrybutor na polske /pełna oferta/, ale sporo jest na allegro. Jest
dość duzy wybór.

Wydajność do zadań nasowych, domowo serwerowych (apache, poczta, squid,
torrenty i inne takie - super). Kwestia gier - zapomnij, multimedia -
tylko płyty z chipseten Nvidii z rozszerzeniem CUDA.

Mi taka płyta obsługuje 6 urządzeń. 4 x sata na płycie /gdy szukałem,
nie było większej ilości portów/ + 2 porty na karcie PCIEx ułozonej
poziomo (przez przejściówke kątową).

Jest troche szukania, bo generalnie rynek dobrych obudów na miniITX,
akcesoriów praktycznie nie istnieje w PL / nikt duży się w tym nie
specjalizuje /. Przejściówke kupowałem np. w UK...

jeżeli nie chcesz wrzucać dużej liczby dysków i chcesz mieć cicho -
pomysl nad płytą z pasywnym chłodzeniem - Np. intel z prockiem D510
(dual core bodajże z HT).

pozdrawiam

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/