Re: jaka plyta glowna pod 775

Autor: Szymon von Ulezalka <sz.gruszczynski_at_googlemail.com>
Data: Fri 17 Sep 2010 - 23:11:54 MET DST

> Ktoś pewno cos może polecić. napisz pls. raz jeszcze - chcesz podkręcać
> ponad parametry producenta, czy po prostu miec obsługę np. pamięci 1066
> /czy coś w ten deseń/.

witam
faktycznie, moj poprzedni post nie byl do konca jasny- zatem chcialbym
go nieco rozwinac
posiadam pamiec, 4x2gb 800mhz (ddr2), pamiec jest podkrecowalna
(bezpiecznie) do 1066 (pamiec jest cruciala oidp), zatem chcialbym
miec plyte, ktora umozliwia mi ich podkrecenie (poprzez podniesienie
napiecia do, zdaje sie, 2.1v z domyslnych 1.8 /oidp znowu/)

> Jeżeli mowa o podkręcaniu, ujme to tak - u Edzia zadziała, u Ciebie nie.
> Niedawno miałem zwrot dysku, bo na podkreconym sprzęcie nie działał,
> dysk oczywiście wrócił na koszt nadawcy i zadziałał mu na sterownikach
> AHCI. To IMHO zabawa, na której więcej czasu się traci na ratowanie
> systemu niż na tych paru Mhz.

na mojej psujacej sie plycie- podkrecenie dziala bezproblemowo
("jezdze" na takowej juz od grubo ponad roku)- tylko cos innego jest
zepsutego (jakis czas temu mialem pewne problemy z kompem, komp sie
restartowal- wymienilem zasilacz, dzialalo dobrze az do wczoraj, gdzie
oprocz nawrotu restartow co pare sekund gdy chce sie wlaczyc kompa /na
szczescie zdazylo sie to wczoraj tylko 2-3 razy, dzisiaj nie bylo
problemow/, teraz komp sie 'zawiesza'- wylacza sie klawiatura, myszka,
dzwiekowka szaleje. z pewnoscia jest to jakos powiazane z faktem, ze
jakies 2-3 tygodnie temu gdy wkladalem nowe dyski lekko wylamalem
jeden z portow SATA /wiem, ciapa jestem/)

> Aczkolwiek wiem, że w okresie szkolnym nie ma generalnie co robić ;) bez
> urazy :) Sam to też kiedyś praktykowałem - 486SX25 na 40Mhz - ktoś
> pamięta te czasy ? ;)

coz- lata szkolne mam juz dawno za soba (a szkoda)- i przygode od
kompow zaczynalem od celerona 333 + 64 ramu + s3trio/3d (pomijajac juz
c64) :P

co do plyty- nie musi byc jakas super-mega-wypasiona. zalezy mi przede
wszystkim na owych cechach wymienionych przezemnie, nie potrzebuje
esata/firewire/sata6/usb3 badz mozliwosci podkrecenia procka /tylko
pamiec bede podkrecal nieco/.

tak swoja droga- czy Intel stworzyl cos co by spelnialo moje wymagania
i jednoczesnie mialo rozmiary normalnej plyty ATX (zadne mikro czy
mini) :?