Re: NAS - co wybrać?

Autor: Marx <Marx_at_nospam.com>
Data: Thu 16 Sep 2010 - 13:11:11 MET DST

On 15.09.2010 13:48, Radosław Sokół wrote:
> czy składać go samego (osobiście w ogóle dziwi mnie roz-
> szerzająca się ostatnio popularność tych urządzeń)
a mnie nie. Ponieważ określanie tych urządzeń jako NAS jest
niedopowiedzeniem. To tylko jedna z ich funkcji.
Tak naprawdę to teraz istnieje na rynku dużo urządzeń, które częściowo
powielają swoje funkcje, np:
- tuner telewizji cyfrowej
- router
- bramka VOIP
- stacja multimedialna (odtwarzacze różnych formatów)
Urządzenia te bardzo często mogą mogą spełniać funkcję NAS (bo mają USB
i interfejsy sieciowe).

Każde z tych urządzeń to po prostu komputer z jakimś OS (często linux) -
tyle że mają różne interfejsy, procesory i ilości pamięci.
Cała ich atrakcyjność jest w tym, że są specjalizowane (a więc łatwe w
obsłudze), z małym poborem prądu, zamknięte w kompaktowej obudowie i
przede wszystkim tanie.
Marx