Re: NAS - co wybrać?

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Fri 17 Sep 2010 - 23:04:18 MET DST

news:2010091511483200@grush.one.pl...

> Komputer jest jednak dużo bardziej zaawansowanym i wymaga-
> jącym (od użytkowników) urządzeniem, niż lodówka czy samo-
> chód.

Nic podobnego. Spróbuj samodzielnie wymienić jakąś część, np. silnik w
lodówce, to zauważysz różnicę.

> Owszem, dobrze, że wiele rzeczy można kupić jako gotowe
> produkty, ale siłą i podstawową cechą elektroniki kompu-
> terowej jest modułowość i możliwość dowolnego programowa-
> nia i oprogramowywania.

Ta cecha się niestety kurczy. Coraz więcej jest gotowych produktów czego
najlepszym przykładem jest wypieranie desktopów przez laptopy, netbooki i
inne takie.

> Nie wdaję się w dyskusję, czy lepiej kupić gotowego NASa,
> czy składać go samego (osobiście w ogóle dziwi mnie roz-
> szerzająca się ostatnio popularność tych urządzeń), ale
> ostro protestuję przeciwko spłycaniu komputerów :)

Nie ma w tym nic dziwnego, że pojawieniu się w domu drugiego i trzeciego
komputera towarzyszy zapotrzebowanie na jakąś formę wspólnej pamięci. Raczej
byłoby dziwne gdyby było inaczej.