Re: RAID czy fake?

Autor: BUNIEK <mbuniek_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 14 Sep 2010 - 13:55:13 MET DST

> Wiem. Dlatego do testów służy środowisko testowe. Robienie testów na
> produkcji to proszenie się o kłopoty.

To nie test tylko wykonie jakiś prac na środowisku produkcyjnym
Ne wszystkie środowiska jesteś wstanie zasymulować ale idea zacna i jak sie
da i jest na to czas to i owszem trzeba z tego skorzystać.

> Że tak kontrolnie spytam - w jaki sposób jesteś w stanie _zapewnić_
> spójny stan filesystemu na wyjętym dysku?

Wyciągasz go na położnym systemie i podnosisz na jednej polowce (raid w
trybie Degraded) ale system działa, robisz co potrzebujesz i dokładasz dysk
na który ma sie odbudować. I zostaje kopia z przed prac jak potrzebujesz.
Lub odkręcasz jak cos poszło nie tak.

Buniek